Köpvillkor Privatkund

Våra paket

Köpvillkor Privatkund

Älmhult trafikskola AB

Följande villkor gäller för Älmhults Trafikskola försäljning i Sverige över Internet till konsument.

Älmhult Trafikskola AB  är ett svenskt bolag registrerat som Aktiebolag med organisationsnummer 559377-0513 och har sin registrerade adress på Besöksadress SÖDRA ESPLANADEN 24

info@almhulttrafikskola.se

Regler för avbokning och ombokning

Avbokning bör ske på arbetsdagar före klockan 12:00 och minst 24 timmer innan tiden för att undvika full debitering vid sen avbokning. Betalning är möjlig genom kort, faktura eller delbetalning.

Kostnadsfria ändringar och avbokningar är endast godkända enligt gällande avbokningsregler och genom personlig kontakt, antingen via telefon, direkt i receptionen, eller via din instruktör. Vi accepterar varken telefonsvarare eller e-post för att undvika tvister gällande mottagande av din avbokning.

Tidsgränser för olika kurser och prov

Uppkörning: 48 timmar innan startlektion.

Intensivkurs: 14 dagar innan bokningsdatum.

Introduktionskurs / Riskutbildning: 7 dagar innan bokningsdatum.

Teori och körprov: 48 timmar innan bokat datum.

Sjukdom

Vid sjukdom krävs läkarintyg eller liknande som bekräftelse för sen avbokning för att undvika betalningsansvar. Vi förbehåller oss rätten att verifiera intyg som inte utfärdats av läkare eller sjukvårdsinrättning.

Minderåriga

För att minderåriga ska få köpa våra tjänster krävs samtycke från föräldrarna.

Betalning

Älmhult Trafikskola AB tillämpar förskottsbetalning. Det innebär att betalning sker vid receptionen eller via e-handel innan kursen påbörjas, antingen personligen eller genom köp av våra rabatterade paket. Rabatten kan inte tillämpas i efterhand. Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

Kortbetalning

Delbetalning

Kortbetalning med VISA eller Mastercard

Kortbetalningen hanteras av NETS och sker genom kryptering och direkt överföring av kontokortsnummer till banken via SSL, ett av de säkraste systemen för e-handelstransaktioner. Ingen obehörig har tillgång till dina kontouppgifter. Mer information finns på https://www.nets.eu/se.

Delbetalning

Kursavgiften kan delas upp i 2-3 betalningar: den första efter första körlektionen, en mitt i kursen och den sista mot slutet av kursen.

Utandningstest

Vi tillämpar utandningstest enligt STR:s krav inför lektioner. Vid misslyckande kan lektionen inte slutföras och den reserverade tiden debiteras.

Intensivkurser

Dessa kurser är främst avsedda för två studenter/lärare. Undantag kan förekomma, vilket kan leda till schemaförändringar från ursprunglig information. Kursen betalas vid bokningstillfället.

Kunskapsprov och körprov

Vi bokar tid för körkortsprov hos Trafikverket. Observera att den tillgängliga tiden för provet är preliminär tills utbildningsprovet är genomfört. Misslyckande i skolans körkortsfråga minst 1 vecka innan reserverad provtid leder till förlängning av provtiden.

Teori

Det är viktigt att hålla sig uppdaterad med teorin under hela kursen. Du studerar teorin i körkortsbroschyren och arbetar med våra körkortsfrågor via studentportalen. Samtliga teorisektioner och minst 5 godkända slutprov måste klaras senast 2 veckor före teoriprovet. Misslyckande inom angiven tid kan leda till avbrott eller uppskjutande av provet.

Återbetalning

Vid avbruten utbildning behåller vi, i enlighet med STR, 10 % av det utestående beloppet. Återbetalning gäller inte för oanvända produkter eller kurser som ingår i ett paket, där produkten redan använts tidigare hos oss eller annan utbildare. För premie inkluderad i lektionspaket dras premiens värde av innan återbetalning, gällande endast de som redan tagit emot premien. Om kvarvarande saldo är lägre än premiens värde sker ingen återbetalning. Vid ångrat köp återbetalas beloppet helt, förutsatt att kontakt tas med oss och eventuella bokningar avbokas enligt villkoren. Förbrukningsmaterial som teorimaterial och körkortsfrågor återbetalas ej. Banköverföringar kan ta upp till 30 dagar.

Ångerrätt för e-handel

Ångerrätten gäller endast för varor köpta via e-handel och inte för köp gjorda i vår skola. För att utöva ångerrätten:

Kontakta vår kundtjänst inom 1 dag från mottagande av beställning eller del av beställning för att informera om ditt ångerbeslut.

Returnera hela varan i produktkartongen med originalförpackningen om möjligt, så snart som möjligt efter ångerbeslutet.

Samtliga tillbehör måste inkluderas i returen för att undvika avgifter för saknade delar. Vi byter inte paket mot postförskott och kontantlös insättning betraktas inte som utövande av ångerrätt.

Avvikelser / Undantag

Vi förbehåller oss rätten att tillämpa andra villkor vid kampanjer, prisjusteringar eller andra ändringar gällande betalning och inlösen.

Ändring av avtal

Eventuella ändringar i avtalet meddelas vid villkorsändringar, även om du tidigare accepterat dem. Vid förfrågningar om att godkänna våra villkor på nytt rekommenderas läsning av ändringarna innan godkännande för insikt om genomförda förändringar.

Viktiga länker

Älmhult-trafikskola-Logo-slang Facebook Instagram Tiktok