Integritetspolicy

Integritetspolicy – Älmhult Trafikskola AB

Älmhult Trafikskola AB Aktiebolag äger almhulttrafikskola.se

Vi tar din integritet på största allvar och respekterar den. Det är viktigt för oss att informera dig om hur vi hanterar och skyddar dina personuppgifter samt vilka rättigheter du har som kund när det gäller dina personuppgifter.

Vad innefattar din personliga information?

Din personliga information inkluderar data som kan användas för att identifiera dig som individ. Behandlingen av personuppgifter omfattas av den allmänna dataskyddsförordningen, GDPR.

Hur hanterar vi dina personuppgifter?

På almhulttrafikskola.se strävar vi efter att alltid följa GDPR-lagstiftningen genom att hålla din information aktuell, endast lagra sådan information som är nödvändig, samt skydda den från förlust, obehörig åtkomst och missbruk.

Vilka typer av personlig information samlar Älmhult Trafikskola in?

Vi samlar in organisationsnummer/personnummer, adress, namn, telefonnummer och e-postadress.

Varför samlar Älmhult Trafikskola in och lagrar din personliga information?

För att tillhandahålla våra tjänster behöver vi samla in dina personuppgifter för att skapa avtal, utföra fakturering, erbjuda support och tillhandahålla de tjänster vi erbjuder. Den information vi samlar in och lagrar är endast avsedd för dessa ändamål.

Vilken rättslig grund har Älmhult Trafikskola AB för att behandla dina personuppgifter?

På almhulttrafikskola.se behandlar vi dina personuppgifter för att fullgöra avtal, i enlighet med tillåtande lagar och regler.

Dela av personlig information

Din personliga information är konfidentiell och delas endast med tredje part om du har gett ditt samtycke eller enligt juridiska krav. De tredje parterna är ålagda att följa samma lagar och regler som almhulttrafikskola.se för att skydda din information och endast använda den för att tillhandahålla de tjänster de tillhandahåller genom oss.

Älmhult Trafikskola säljer aldrig dina personuppgifter till tredje part.

Insamlad eller anonymiserad data utan personlig information

Vi kan tillhandahålla aggregerad och/eller anonymiserad data till tredje part. Detta innebär att din personliga information som kan användas för att identifiera dig har tagits bort (t.ex. personnummer, e-post, telefonnummer).

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar inte dina personuppgifter längre än nödvändigt, minst 5 år enligt svenska regler (SFSA).

Dina rättigheter till personuppgifter

Om du inte är undantagen från GDPR har du följande rättigheter:

Rätt till rättelse om dina personuppgifter är felaktiga eller inaktuella.

Rätt till radering av dina personuppgifter när de inte längre är nödvändiga för Älmhult Trafikskola.

Rätt till att få en kopia av dina personuppgifter och överföra dem till en annan personuppgiftsansvarig.

Rätt till begränsning av behandling vid tvist om riktigheten eller behandlingen av dina personuppgifter.

Rätt att återkalla ditt samtycke om det inte finns någon laglig grund för behandling av dina personuppgifter.

Rätt att klaga till Datainspektionen.

Fortsatt behandling

Om vi vill använda dina personuppgifter för nya ändamål kommer vi att meddela dig innan behandlingen påbörjas och begära ditt samtycke.

Klagomål

Om du har klagomål gällande hur Älmhult trafikskola  hanterar dina personuppgifter eller dina rättigheter kan du kontakta oss på info@almhulttrafikskola.se eller hos Datarevision.

Inställningar

• Ge dig innehåll som är relevant för dina intressen
  • Visa dig produkter och tjänster som du kan vara intresserad av
  • Förhindra att du ser samma annonser om och om igen

Viktiga länker

Social media

Älmhult-trafikskola-Logo-slang

Tider

• Måndag 07:00 – 18:00
  • Tisdag 07:00 – 18:00
  • Onsdag 07:00 – 18:00
  • Torsdag 07:00 – 18:00
  • Fredag 07:00 – 18:00
  • Lördag: 08:00 – 17:00
  • Söndag: Trafikskola är stängt men elever som har bokat kan köra med trafikläraren.
    Ni kan kontakta oss via mail .