Om Älmhult Trafikskola AB

Älmhult Trafikskola är din lokala partner för att lära dig att köra säkert och självständigt. Vi är stolta över att erbjuda högkvalitativ utbildning med erfarna och engagerade instruktörer som sätter dina behov i fokus. Vårt mål är att ge dig de verktyg och färdigheter du behöver för att bli en ansvarsfull och självsäker förare.

Vår Berättelse

Älmhult Trafikskola AB är inte bara en trafikskola; vi är din partner på vägen till att uppnå dina körrelaterade mål. Med rötterna djupt rotade i samhället har vi betjänat våra elever i många år och bidragit till att forma ansvarsfulla och säkra förare. Vårt uppdrag är tydligt – att utbilda kompetenta förare och främja trafiksäkerhet. Vi tror att med rätt utbildning och medvetenhet kan vi minska olyckor och skapa en bättre trafikmiljö för alla. Genom att erbjuda högkvalitativ körutbildning och ständigt sträva efter förbättringar, är vi fast beslutna att göra skillnad.

Älmhult trafikskola om oss våra ber

Testimonials

Älmhult Trafikskola AB

The best driving school in Sweden, I almost gave up on getting my license, but when I met the owner of the school, he gave me hope and I was able to drive in a short time with the help of Pernilla and this school. I am grateful to them.

Hoda Asl

Grym körskola, hade inte klarat att ta körkortet utan de. Pedagogiska och väldigt duktiga. Otroligt behjälpliga.

Tayeba mahdi

Bästa lärarna, ärliga och bryr sig🙌🏽

Albin Rosenkvist

Första steget för att börja öva på körning

Det första steget för att börja öva på körning är att ansöka om ett körkortstillstånd. Körkortstillståndet är ett bevis på att du uppfyller de grundläggande kraven för att få övningsköra. För att ansöka om körkortstillstånd behöver du fylla i en ansökningsblankett och bifoga ett syntest som intygar att du har tillräckligt god syn för att köra bil. Ansökan kan göras online via Transportstyrelsens hemsida eller genom att skicka in en pappersansökan. När ditt körkortstillstånd är beviljat kan du påbörja din utbildning och övningskörning, antingen med en godkänd handledare eller med en av våra erfarna instruktörer på Älmhult Trafikskola. Vi hjälper dig genom hela processen och ser till att du får en trygg och säker start på din körutbildning.

Våra Instruktörer

Våra instruktörer är certifierade och har lång erfarenhet av att undervisa. De är inte bara kunniga i de tekniska aspekterna av bilkörning, utan också i pedagogik, vilket innebär att de kan anpassa undervisningen efter varje elevs individuella behov och inlärningsstil.

Våra Kurser

Grundläggande Körutbildning:

För nybörjare som vill ta sitt första körkort.

Avancerad Körträning:

För erfarna förare som vill förbättra sina färdigheter

Intensivkurser:

För dem som snabbt vill ta sitt körkort.

Handledarutbildning:

För de som vill bli godkända handledare för privat övningskörning.

Tider

Receptionen: